Mai legnézettebb képek

  • Mai megtekintések: 5

    Temesvári fűtőház / Depoul Timișoara (Románia), 2018. július 21. -- 77-es sorozatú Malaxa és 79-es sorozatú volt NDK-s Malactaxi motorkocsik állnak a legnagyobb számban a temesvári vonattemetőben. Vágány sincs alattuk, talán egy traktorral húzhatták be ide őket. Jobb oldalt két 80-as sorozatú mozdony látható, valaha azok is a Temesvár környéki mellékvonalakon dolgoztak, csúcsidőben még emeletes vonattal is jártak. A társaságban az egyik kakukktojás a szélen álló, fehér tetejű Marub motorkocsi, a másik egy alig tizenöt éves Desiro, amely szintén nagyon rosszul néz ki, de talán még menthető.

  • Mai megtekintések: 5

    Lesencetomaj, 84-es átjáró, 2022. június 16. 17:11 -- Az Uzsabányán ma másodjára megrakott szerelvénnyel indul a V-HÍD Melákja Balatonszentgyörgy felé. A mozdonynak ma még sok dolga van, de már egy másik mozdonyvezetővel, Tapolcán érkezik a váltás. Balatonszentgyörgyről még ma este visszajön a második rakott szerelvényért Uzsa állomásra, de azt már Siófok-Teher állomásra viszi, ahonnan egy villamos mozdonyal folytatja az útját Kiskunhalas állomásra.

  • Mai megtekintések: 4

    Periam (Perjámos, Románia), 2005. június 3. -- A 970-es és a 924-es Malaxa motorkocsik az Arad felől érkező ellenvonatra várnak a perjámosi állomáson. Ilyenkor mindig van néhány perces pihenő, a vonatok személyzete is kinyújtóztatja a tagjait. A bánsági mellékvonalakon csúcsidőben mozdonyos vonatok közlekednek három-négy hagyományos személykocsival, csúcsidőn kívül viszont csak kisebb befogadóképességű motorkocsik.

  • Mai megtekintések: 4

    Nagykomlós / Comloșu Mare (Románia), 2018. július 21. -- Nagykomlós után Máriafölde (Teremia) felé fordul a Regio Calatori magánvasút esti, 16153 számú személyvonata. A vonat végállomása Nyerő (Nerău), amelyet nagyon kanyargós útvonalon ér el, az utasok száma ezért itt már közelít a nullához. A vasúti pálya Lovrin és Nyerő között a jobbak közé számít, 70 km/órás sebességgel járható, bár a képen látható ív a semmibe lógó talpfákkal nem túl bizalomgerjesztő.

  • Mai megtekintések: 4

    Lovrin, útmenti fotóhely, 2018. július 12. -- Nagycsanádról indult hajnalban a Regio Calatori társaság Caravelle iker motorkocsija. A nagyszentmiklósi állomás előtt a nyílt vonalon megállt, a kéményén dőlt a sűrű fekete füst. Azóta magához tért, és jó tempóban halad Lovrin felé, de a felette szálló fekete pamacsokból ítélve most sincs minden rendben. Az utasok elmondása szerint gyakran robbannak le ezek a vonatok, nem csoda, hogy már sok üzem saját buszokkal szállítja a dolgozóit.

  • Mai megtekintések: 4

    Istvántelek, 2017. augusztus 8. -- A dunaújvárosi papírgyár mozdonya, A29 024 áll bent az istvántelki mozdonyszerelde tárolásra szolgáló csarnokrészében. A tető plexi bevilágítói miatt a csarnokban sajátosak a fényviszonyok, de ez a mozdony tényleg sárga, amely a hazai iparvasúti Dácsiák között is egyedivé teszi.

  • Mai megtekintések: 3

    Sopron, 2005. február 7. -- A GySEV-nél mindig történik valami. A 302-es Púpos már Sopron-Rendezőben dolgozik, de hamarosan követi őt a 301-es, amely a nagyjavítása után majd a csapat zöld-sárga mezét is magára ölti. A legérdekesebb mégis a sarokban megbúvó Bobó, amely a GySEV első rádió-távirányítású tolatómozdonya lesz.

  • Mai megtekintések: 3

    Valcani (Valkány, Románia), 2005. június 6. -- Az Arad felől érkező vonat a visszaindulás előtt néhány percig áll a valkányi végállomáson. Idáig mozdonyos személyvonatok nem járnak, csak motorkocsik, amelyekkel egyszerűen vissza lehet fordulni. A magyar Árpád motorkocsikkal szoros rokonságban álló 1017-es és 1019-es iker motorkocsik mellett egy Dacia 1310-es személyautó várakozik, az állomáson dolgozó vasutasé lehet. A viszonylagos kihaltság ellenére nem lehet szabadon nézelődni, a határ közelsége miatt egy határőr mindenkit megfigyel.

  • Mai megtekintések: 3

    Satu Nou (Románia), 2018. július 21. -- Szombat reggel van, a Regio Calatori 16146-os Nyerő (Nerău) - Temesvár (Timișoara Nord) járata Satu Nou elágazás után Perjámos felé fordul. A mögötte lévő füves területen napközben bárányok legelnek, de most még a karámban készülődnek. A háttérben látszik a felnyitott sorompó, előtte a megállóban álló piros és kék motorkocsi. Sato Nou elégazásban ritkán van egyszerre két vonat, mert az átszállás nem itt, hanem a közeli Lovrin állomáson zajlik. A kék Caravelle lerobbant, a piros pedig segélyezni jött.

  • Mai megtekintések: 3

    Szentmártonkáta, AS400-as fotóhely, 2019. március 24. -- A Budapest-Keleti - Lőkösháza - Arad - Nagyszeben - Brassó útvonalon közlekedő Fogaras IC-t az aradi vontatási telep 477 895-ös pályaszámú Sárkánya húzta.

  • Mai megtekintések: 3

    Depoul Jibou (Zsibói fűtőház, Románia), 2019. április 14. -- Dácsiák, Sulzerek, Malactaxik... Hosszú sorokban állnak a zsibói fűtőház előtt a közelmúlt imádott, vagy éppen átkozott járművei. A környező vonalakon ma már főleg Desiro motorkocsik közlekednek, amelyek egyrészt a fejlődés, másrészt a drasztikus utasszámcsökkenés jelképei. A képen látható mozdonyok persze nem csak itt, Észak-Erdélyben dolgoztak, hoztak ide az ország távoli vidékeiről is. A fűtőház mögött egy roncstelep található, elképzelhető, hogy majd ott fogják ezeket szétvágni. De az is lehet, hogy örökké itt fognak állni, hiszen lassan itt sem maradnak munkaképes fiatalok.

  • Mai megtekintések: 3

    Balatonederics, 2019. december 28. -- A négy Púpos által vontatott élményvonat odafelé a Balaton déli partján, visszafelé az északi partján közlekedett. A MÁV Nosztalgiás 209 és 219 mögött a MÁV-START 301-es és a GYSEV 402-es Púposa, illetve a MÁV Nosztalgia tíz személykocsija látható.

  • Mai megtekintések: 3

    Somogyvár, 2017. május 25. -- Egykor állomás volt, ma már csak megálló-rakodóhely, ahol vonattalálkozás a menetrendben nincs. Az átépítés idején a II. vágányon a munkavonatok forgalma folyamatos, az éppen nem használt gépeket a III. vágányon állítják félre. A háttérben a Swietelsky DGS 62 N típusú vágányszabályozógépe, az előtérben pedig egy 09-3X típusú aláverőgép, az "aláverő-expressz" áll. Becenevét a gyorsaságának köszönheti, folyamatosan haladva a kalapácsaival egyszerre három alj alatt tömöríti az ágyazatot.

  • Mai megtekintések: 3

    Kispest, 2018. április 6. -- Az ütemen felüli, 2927-es Táborfalva - Kőbánya-Kispest személyvonat általában Csörgővel és három személykocsival közlekedik. Ma csak egyetlen motorkocsival jött, mégsem látszott túlságosan zsúfoltnak. Az egykori Hofherr-Schrantz, majd Vörös Csillag Traktorgyár háttérben emelkedő üzemcsarnoka pedig kifejezetten üres, az április reggeli verőfényben is szomorú látványt nyújt.

  • Mai megtekintések: 3

    Fonyód, 2017. május 12. -- Ma kora délután elindult Fonyódról Balatonfenyvesre a Swietelsky SMD 80-as vágányfektető géplánca. Az első forgóvázat lánctalpas járóműre cserélték, mivel a régi vágányt már korábban elbontották, és a gép eleje az alsó ágyazati rétegen haladt. Az új síneket még a gép indulása előtt a helyszínre húzták, de az új betonaljakat már a géplánc mögé kapcsolt vasúti kocsiról rakják át, majd végül le.

  • Mai megtekintések: 3

    Budapest-Józsefváros, 2005. december 8. -- 

  • Mai megtekintések: 3

    Pusztaszabolcs, 2018. április 8. -- Minden vasutasvárosnak jár egy szobormozdony, bár Pusztaszabolcs ma már inkább a Stadler motorvonatokról nevezetes. Egy komplett FLIRT kiállításának persze semmi értelme, de szükség sincs rá, amíg a kis 375-ös gőzöst ilyen szép rendben tartják. Mintha még a csillag is fénylene egy kicsit...

  • Mai megtekintések: 3

    Balatongyörök, 2022. június 16. 19:42 -- Helikon InterRégió vonat Győrből Kaposvárra.

  • Mai megtekintések: 3

    Zalaegerszegi fűtőház, 2017. szeptember 13. -- Egy dolgos nap végén hazaérkezett a 305-ös Bz-motorkocsi, a fordítókorong átállítása után beáll a társa mellé, a körfűtőház elé. A zalaegerszegi fűtőház bezárása óta a járművek a kapuk előtt, a szabad ég alatt állnak.

  • Mai megtekintések: 3

    Lovrin (Románia), 2018. július 14. -- A Regio Calatori társaság Caravelle motorkocsija halad át Lovrin jellegzetes jelzőhídja alatt. Bár odafent két jelző is látható, alattuk egy vágány is alig. A bal oldali a Zsombolya felőli bejárat, itt évek óta nem jár semmi, a vágányban már cserjék is nőnek. A másik oldalon rendszeres a forgalom, tehervonat is naponta jár rajta, mégis ilyen gondozatlan. A pálya Satu Nou elágazás felé vezet, ahonnan minden vonat Temesvárra megy, de az egyik részük a legrövidebb útvonalon, a másik részük egy kis kerülővel Perjámos állomáson keresztül.