Mai legnézettebb képek

  • Mai megtekintések: 5

    Balatonboglár, 2017. március 23. -- Zúzottkövet rakodnak dozátoros kocsikba Balatonbogláron, a dél-balatoni vonal átépítésének anyagellátását biztosító központi telephelyen. A követ folyamatosan szórják le a pályába az alépítményjavító géplánc áthaladása utáni veszteségek pótlására. A vonatot a Kárpát Vasút Szergeje mozgatja. Volt már itt nehezebb vonata is, de valamivel ezt a feladatot is el kell végezni.

  • Mai megtekintések: 4

    Örvényes, 2019. augusztus 4. -- A MÁV-Nosztalgia két retró festésű Púposa, a zöld 114-es és a narancs 209-es a csak vasárnap közlekedő Balatonfüred - Tapolca személyvonattal halad az örvényesi megállóhely felé. A mozdonyok műszaki állapota nem tökéletes, ezért dolgoztak párban.

  • Mai megtekintések: 4

    Őrtilos, 2002. október 19. -- Ellenvonatra vár a Nagykanizsáról Kaposvárra közlekedő személyvonat az őrtilosi állomáson. Bár a képen nem igazán látszik, az állomás csodálatos helyen van, az egyik oldalról a Dráva, a másik oldalról a Duna-Dráva Nemzeti Park védett erdei határolják.

  • Mai megtekintések: 4

    Nyírmihálydi, 2018. szeptember 2. -- Vezérlőkocsival előre, tolt menetben indul a személyvonat a lecsupaszított nyírmihálydi megállóhelyről Debrecenbe.

  • Mai megtekintések: 4

    Kőbánya-Kispest, 2017. április 10. -- Kamilla InterCity indul tovább Budapest-Nyugati pályaudvarra Kőbánya-Kispest állomás I. vágányáról. Nehéz elképzelni, hogy az állomás bejárata valaha Kőbánya felé nyílt, és a régi felvételi épület is egészen más hangulatot áraszt, mint a jelenlegi. A homlokzat mostanában, az előtte álló fák gallyazásával vált jobban láthatóvá.

  • Mai megtekintések: 4

    Vecsés, Kakucsi utcai fotóhely, 2019. március 22. -- Cegléden át Kecskemétre viszi a Rurtalbahn által bérelt TRAXX a huszonöt autószállító ikerkocsiból álló szerelvényt.

  • Mai megtekintések: 4

    Mátészalka, 2013. július 12. -- Egy rakott, és egy üres gabonaszállító vonat találkozott a mátészalkai állomáson. Az ÁTI DEPO iparvágányán előzőleg az AWT vonatát rakták meg, majd a visszaérkezése után a másik vonat azonnal indul ki az üres kocsikkal az iparvágányra. A középen álló fás kocsikat a 191-es Szergeje viszi vissza Debrecenbe.

  • Mai megtekintések: 4

    Tar, 2005. október 20. -- Somoskőújfaluból Hatvanba tartó személyvonat közeledik Tar állomáshoz. A vasútvonal itt a Zagyva-völgy peremén, közvetlenül a Mátra lábánál vezet. Egykor forgalmas fővonal volt ez is, de a második vágányra ma már csak egy földút emlékeztet.

  • Mai megtekintések: 4

    Imremajor, Magaslesek, 2017. október 19. -- 

  • Mai megtekintések: 4

    Gödöllő, Állami telepek, 2019. december 11. -- Hiába készültek el a gépgyári szintbeli átjáró kiváltására épülő felüljáró tervei, azok most a fiókban maradtak, a gumikerekűek továbbra is elsőbbséget adnak a vasútnak.

  • Mai megtekintések: 4

    Budapest-Ferencváros, 2017. július 3. -- A teherforgalom csökkenése, a magánvasutak térnyerése és a forgalmi technológia változása miatt villamos tolató mozdonyból sem kell már olyan sok. A képen látható 008-as Szöcske nagyon sokat dolgozott annak idején a Keleti pályaudvaron, most Ferencvárosban várja sorsának jobbra fordulását.

  • Mai megtekintések: 4

    Pálmajor, 2017. július 18. -- A nap második somogyszentpáli személyvonata ma egyetlen zárt kocsiból állt. A turisták is ide szálltak fel, a lehúzott ablakon ömlik be a friss levegő, és integetnek a vonatukat követő fotósnak. A háttérben a tanyákat villamos energiával ellátó vezeték látszik, de közlekedés terén már nem ilyen jó a helyzet, burkolt út nincs, és a vasút is viszonylag messze áll meg.

  • Mai megtekintések: 4

    Kiskunlacháza, 2013. június 21. -- A nagy meleg és a pálya rossz állapota miatt június 20-tól Soroksár és Kunszentmiklós-Tass között a nappali órákban 40, Kunszentmiklós-Tass és Kelebia között 60 km/órás sebességkorlátozást vezettek be. Mivel sem a vonatfűtésre, sem pedig a nagyobb sebességre nem volt szükség, a korlátozással érintett vonatok nagy részét a szokásos Szilik helyett olcsóbb üzemű Szöcskékkel indították. A képen a Kelebia és Budapest között közlekedő 793-as sebesvonat látható, amelyre "országos vonat" lévén a menetjegyen felül még pótdíjat is kell fizetni.

  • Mai megtekintések: 4

    Öskü, 2020. december 29. 10:53 – Amint a reggeli csúcsforgalom csillapodik a Budapest-környéki hálózaton, a tehervonatok is el tudnak indulnak a nagyobb vidéki csomópontok, vagy a határállomások felé. A Metrans konténerszállító vonata a csepeli Metrans-terminálról indult, úticélja a szlovén tengeri kikötő, Koper. A cseh pályaszámú, 383 408-as Vectron MS alig múlt egy éves, ezeket a vonatokat korábban Herkulesek, a Metrans dízel mozdonyai vontatták.

  • Mai megtekintések: 4

    Somogyszentpál, 2018. február 10. -- 

  • Mai megtekintések: 4

    Dunakeszi, 2018. április 27. -- A két csatolt FLIRT-motorvonat alig hagyta el Dunakeszi-Gyártelep megállóhelyet, de már el is érte az utazósebességet, hogy aztán a közeli Dunakeszi állomáson újra állóra fékezzen. A képen a 2453-as számú Vác - Budapest-Nyugati között közlekedő személyvonat látható.

  • Mai megtekintések: 4

    Selyp, 2009. május 16. -- Üres szénszállító kocsikból álló szerelvénnyel halad át a selypi állomáson a kevés megmaradt hatvani Szergejek egyike. A háttérben a bontás alatt álló selypi cukorgyár látható. A cukorgyár iparvágányát vágányzáró sorompó zárja el, egykor répával rakott vagonok ezreit fogadta.

  • Mai megtekintések: 4

    Tápiószecső, Vásártéri fotóhely, 2019. március 17. -- A Budapest-Keleti és Sülysáp között közlekedő S60-as vonatok évek óta motorvonatosok, de a Szolnokig lejáró Z60-as zónázók nagy része csíkos inga, vagyis vezérlőkocsis, mozdonyos szerelvény. A FLIRT-ök mostanában ritkábban jutnak le Szolnokra, az egyik kivétel a képen látható 3342-es, amely éppen Tápiószecső állomás felé közelít.

  • Mai megtekintések: 4

    Pamuk, 2018. május 26. -- 

  • Mai megtekintések: 4

    Kompolt, 2020. május 8. -- A Vámosgyörk és Gyöngyös között közlekedő 5092-es személyvonat halad Kál-Kápolna állomás felé. Az egy Bhv-kocsiból és egy 300-as, 1000-es Szilihez való vezérlőkocsikocsiból álló szerelvény hasonló ahhoz, amely Vámosgyörk és Gyöngyös között ingázik. A személyvonatok mindkét útvonalon kétórás ütemben közlekednek, de a menetrendjüket nem sikerült úgy összehangolni, hogy egy szerelvény elég legyen hozzá.