Mai legnézettebb képek

  • Mai megtekintések: 5

    Nyírmada, 2012. november 8. -- Átmeneti Szergejhiány miatt a mai nap Záhony zöld Púposa húzta a nyírmadai koromszállító vonatot. A széles nyomtávú teherkocsi forgóvázait kicserélték, az eltérő vonókészüléke miatt két kapcsolókocsira is szükség volt. A vonat hamarosan megérkezik Nyírmadára, ahonnan majd két hasonló, de már üres hopperrel indul visszafelé.

  • Mai megtekintések: 5

    Kunhegyes, 2010. július 7. -- Kál-Kápolnáról Kisújszállásra tartó motorvonat halad Kunhegyes határában. A vonalon ma már nincs teherforgalom, pedig a mezőgazdasági termékeket máshol vasúton szállítják. A háttérben a kunhegyesi Hungaro Sol Kft. terménytárolói látszódnak, ahol iparvágányt már nem használják.

  • Mai megtekintések: 4

    Felsőlajos, 2020. április 24. 9:40 -- Budapest-Nyugati és Lajosmizse között közlekedő személyvonat hagyta el a felsőlajosi megállóhelyet, és halad tovább a végállomás, Lajosmizse felé.

  • Mai megtekintések: 4

    Tarnaszentmiklós, 2002. október 20. -- A Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonal több állomásán van vonatkereszt, ahogy a menetrend igényli, Kiskörén, Kunhegyesen, vagy délelőttönként Tarnaszentmiklóson. Még utas is akad elvétve, pedig a falu az állomástól nagyon messze van. Kál-Kápolna felől a vonat a peron nélküli III. vágányra érkezik.

  • Mai megtekintések: 4

    Lovrin (Románia), 2018. július 14. -- A Regio Calatori társaság Caravelle motorkocsija halad át Lovrin jellegzetes jelzőhídja alatt. Bár odafent két jelző is látható, alattuk egy vágány is alig. A bal oldali a Zsombolya felőli bejárat, itt évek óta nem jár semmi, a vágányban már cserjék is nőnek. A másik oldalon rendszeres a forgalom, tehervonat is naponta jár rajta, mégis ilyen gondozatlan. A pálya Satu Nou elágazás felé vezet, ahonnan minden vonat Temesvárra megy, de az egyik részük a legrövidebb útvonalon, a másik részük egy kis kerülővel Perjámos állomáson keresztül.

  • Mai megtekintések: 4

    Felsőméntelek, 2020. április 24. 12:18 -- Hétfőn, szerdán és pénteken indul el Kecskemétről a csomóponti kiszolgáló tehervonat, amely Kecskemét alsó iparvágányait, Lajosmizse és Helvécia közforgalmú rakodóit járja végig, ha  éppen van valami áru. Mostanában a faszállítás egy kicsit jobban felpörgött, Lajosmizsén és Helvécián is rakodnak. A mozdony Lajosmizsére ma nem hozott ma semmit, de visszafelé már öt kocsit, összesen tíz fával rakott InnoFreight konténert visznek. Kecskemét alsóról még tesznek egy helvéciai fordulót, és végül nyolc kocsival térnek vissza Kecskemétre. Az már nem egy rossz mennyiség...

  • Mai megtekintések: 4

    Táborfalva, 2016. május 30. -- Hazaérkeztek a hódmezővásárhelyi katonák a lőgyakorlatról, a harci járműveiket szállító vonat kísérőkocsija is visszatér a táborfalvai bázisra. A Ztz sorozatjelű kéttengelyes kocsit Kecskemét felől hozta a képen látható Remot Dácsia.

  • Mai megtekintések: 3

    Mátészalka, Kinizsi utcai átjáró, 2019. október 1. -- Személyvonat fordul Kocsord felé. A kép előterében a nagykárolyi vonal látható.

  • Mai megtekintések: 3

    Albertirsa állomás, 2020. március 18. -- A Nyírség IC halad a csúcsidőn kívüli, négykocsis összeállításában Albertisa állomáson át Cegléd felé. A háttérben egy magánvasúti tehervonat várja egyre csökkenő reménnyel a továbbindulást. A felsővezeték megrongálódása miatt Monor és Pilis között kora reggel óta csak a bal vágány járható. Bár a koronavírus terjedése elleni intézkedések miatt a vonatokon alig utazik valaki, továbbra is a személyvonatok élveznek elsőbbséget. Itt, Albertirsán ez a gabonaszállító, Pilisen pedig egy autószállító vonat vesztegel.

  • Mai megtekintések: 3

    Nagykereki, 2020. május 22. -- A végállomáson várakozik a 025-ös Desiro motorkocsi. Nem indult vissza azonnal Debrecenbe, hanem megvárja a következő vonatot, amellyel összekapcsolják.

  • Mai megtekintések: 3

    Újkenéz, 2020. augusztus 26. -- Jól mutatja a koronavírus miatti gazdasági visszaesést, hogy Záhonyból a mai kiszolgáló menet sem a vásárosnaményi Krono-Spanba, sem pedig a nyírmadai koromátfejtőbe nem visz kocsikat. A Szergej Nyírmadáról a korábban kivitt üres kocsikat hozza majd vissza, de mivel ezek széles nyomtávú, tengelyátszerelt kocsik, a gépmenet sem annyira egyszerű. A posztszovjet teherkocsik forgóvázát ugyan cserélik, de a központi vonó- és kapcsolókészüléket nem tudják, ezért a vonat mindkét végén egy-egy felemás ütközőkkel felszerelt közvetítőkocsira van szükség.

  • Mai megtekintések: 3

    Székesfehérvári fűtőház, 2020. december 29. 7:14 – Messzire került a debreceni honától a 2131-es Csörgő, B-jelű időszakos főjavítását Székesfehérváron végzik. A mellette álló Szili szintén javítás alatt áll, de a Szergejt a hóekék felszerelésével már a téli üzemre készítik fel.

  • Mai megtekintések: 3

    Csepeli Szabadkikötő, 2009. december 17. -- A Nyír-D-Tech Dácsiája tolat konténerszállító kocsikkal a csepeli Szabadkikötő kapujában.

  • Mai megtekintések: 3

    Pészak / Pesac (Románia), 2018. július 21. -- Temesvár felől érkezik a két Karavella, egy könnyű nyári zápor mossa le a róluk az út porát. A masiniszta atlétában vezet, az ív után megint egy kicsit gyorsulhatnak a kocsik, a kéményekből fekete korom száll. A perjámosi út szélén vett dinnye is már biztos elfogyott, ette a vonaton az összes kolléga. Nincs itt más, csak az ég és a végtelen mezők.

  • Mai megtekintések: 3

    Satu Nou (Románia), 2018. július 21. -- Szombat reggel van, a Regio Calatori 16146-os Nyerő (Nerău) - Temesvár (Timișoara Nord) járata Satu Nou elágazás után Perjámos felé fordul. A mögötte lévő füves területen napközben bárányok legelnek, de most még a karámban készülődnek. A háttérben látszik a felnyitott sorompó, előtte a megállóban álló piros és kék motorkocsi. Sato Nou elégazásban ritkán van egyszerre két vonat, mert az átszállás nem itt, hanem a közeli Lovrin állomáson zajlik. A kék Caravelle lerobbant, a piros pedig segélyezni jött.

  • Mai megtekintések: 3

    Hajmáskér, 2020. április 3. -- Munkanapokon az órás ütemű Bakony és Göcsej IC-k közé délután három plusz személyvonattal bővül a kínálat, amelyek normális napokon Budapest-Déli és Veszprém között biztosítanak gyors, átszállásmentes kapcsolatot. Most azonban Székesfehérvár és Várpalota között pályaépítés miatt lezárták a pályát, és ezzel nem csak az átszállásmentesség ugrott, hanem a korszerű motorvonat is. FLIRT helyett mozdony vontatta, hagyományos kocsikba ül az az egy-két utas, akik a koronavírus-fertőzésveszély ellenére mégis útra kelnek.

  • Mai megtekintések: 3

    Budapest, Asztalos Sándor utcai fotóhely, 2018. november 12. -- Személyvonat érkezik Kelebiáról a Keleti pályaudvarra. A szélső vágányon közben egy hatvani személyvonat halad kifelé.

  • Mai megtekintések: 3

    Mândra Oltului (Mundra, Románia), 2019. augusztus 12. 6:33 (EET) -- A Romániában csak IR rangú Fogaras nemzetközi InterCity még sötétben indult Brassóból, a felkelő nap sugarai most éppen az Olt völgyében, Mundra község határában érik. A vonat Brassó és a kürtösi határállomás között végig a 200-as számú fővonalon közlekedik, de a Brassó és Alvinc (Vinţu de Jos) között csak egyvágányú, és még a villamos felsővezeték is hiányzik. A Fogaras IC mire Budapestre ér, a megjelenése is megváltozik. A Jimmyt Piski (Simeria) állomáson cserélik egy 477-es sorozatú villamos mozdonyra, Lőkösházán pedig magyar belföldi kocsikat kapcsolnak hozzá.

  • Mai megtekintések: 3

    Ceglédbercel, Jáger úti átjáró, 2020. április 24. 15:21 --  Az MMV 610 001 pályaszámú Transmontanája huszonhat Tagnnps sorozatjelű, szemestermény szállító önürítős teherkocsival halad Cegléd felől a főváros irányába. Pontosan egy óra múlva gördült át itt egy szinte teljesen ugyanilyen vonat, a huszonöt teherkocsit az MMV 602 001-es mozdonya húzta. Az ötvenegy Tagnnps-kocsi együtt már mozdony nélkül is több, mint 750 méter, rakottan az össztömeg pedig elérheti a 6000 tonnát. Bizonyára nem véletlen, hogy a két vonat egymás után közlekedett, de az is érthető, hogy miért kellett a szerelvényt megosztani.

  • Mai megtekintések: 3

    Sajóecseg, Sajó-híd, 2020. augusztus 26. -- A Tornanádaska és Miskolc-Tiszai pályaudvar között közlekedő kora délutáni személyvonat halad át a sajóecsegi Sajó-hídon. A vasúti híd mellett a jelzőlámpával szabályozott, váltakozó irányú forgalmú, közúti híd látható, amely Sajószentpéter elkerülésével egészen jól használható alternatívát kínál a Bódva-völgy megközelítésére.