Dunai Finomító állomás
Az állomás forgalma - Elsősorban a teherforgalma jelentős, az állomásról nyílik a MOL Dunai Finomító sajátcélú pályahálózata. Az állomáson csak a személyvonatok állnak meg. Elkerülő nyomvonal épül.
Az állomás megközelítése - Dunai Finomító állomás előterét jelenleg a MOL tulajdonában álló, 5,0 méter széles, aszfaltburkolatú bekötőúton lehet megközelíteni. A bekötőút az 51309 jelű úthoz csatlakozik, amely a jelenlegi fővonalat külön szintben, egy felüljárón keresztezi. A fővonal Százhalombatta állomás és az új Ercsi elágazás között épülő új, 160 km/órás sebességre alkalmas nyomvonala Dunai Finomító állomást elkerüli, részben a jelenlegi bekötőút nyomvonalán vezet. Az állomás megközelítését szolgáló új út jelenleg engedélyezés alatt áll. Az út a MOL Dunai Finomító főbejárata előtti körforgalomhoz csatlakozik, és a jelenlegi, megmaradó vasútvonal bal, majd jobb oldalán vezetve éri el az állomás előterét. A tervezett út tervezési sebessége 30 km/óra, a tervezett burkolatszélesség 5,50 m. A vasutat egy új szintbeni átjárón keresztezi. A 6-os főút nyomvonala az új vasúti nyomvonal miatt átépül, felette új közúti felüljáró épül. Dunai Finomító állomás a 6-os főút felhagyott szakaszán délről is megközelíthető, de ha ez lenne az egyetlen megközelítési útvonal, akkor az haváriahelyzetben jelenthet problémát. Az állomás a Dunai Finomító felől ezen az új úton érhető el a leggyorsabban.
Az 1965-től üzemelő Dunai Finomító közel 1200 főt foglalkoztat és 165 ezer hordó/napos (8,1 millió tonna/éves) kapacitásával a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb finomítójának számít.
Termékek | Termelt mennyiség |
LPG | 500 tonna/nap |
Benzin | 3.300 tonna/nap |
Kerozin | 500 tonna/nap |
Gázolaj | 10.000 tonna/nap |
Aromás termékek | 600 tonna/nap |
Bázis olajok és parafinok | 400 tonna/nap |
Bitumenek | 1.100 tonna/nap |
Koksz és egyéb termékek | 3.900 tonna/nap |