Legnézettebb képek

  • Összes megtekintés 2,958

    Fonyód, 2017. május 12. -- Ma kora délután elindult Fonyódról Balatonfenyvesre a Swietelsky SMD 80-as vágányfektető géplánca. Az első forgóvázat lánctalpas járóműre cserélték, mivel a régi vágányt már korábban elbontották, és a gép eleje az alsó ágyazati rétegen haladt. Az új síneket még a gép indulása előtt a helyszínre húzták, de az új betonaljakat már a géplánc mögé kapcsolt vasúti kocsiról rakják át, majd végül le.

  • Összes megtekintés 2,926

    Egervár, 2005. április 20. -- A bélapátfalvi cementgyár 2002-es bezárása, és a szállításainak megszűnése óta először járnak Felnémetre rendszeresen villamos vontatással. Történt ugyanis, hogy az OMYA-iparvágányon dolgozó Szergejek helyét takarékosabb, egyben gyengébb Remot Dácsiák vették át, ezzel a rakodás rendje is megváltozott. A huszonnégy kocsit nem kettő, hanem három részletben töltik meg. Az első rész nyolc rakott kocsiját a Dácsia még át tudja húzni a Vár mögötti emelkedőn, de az együtt közlekedő második és harmadik részt már nem bírná. Hajnalban az üres kocsikat villamos mozdony hozza Felnémetre, és esténként is érkezik egy Szili segíteni. A mai vonat három Felnémeten megrakott ócskavasas kocsival a szokásosnál is hosszabb volt.

  • Összes megtekintés 2,656

    Budapest-Józsefváros, 2002. január 25. -- A Budapest - Újszász - Szolnok vasútvonal betétjáratai a csúcsidőben kiszorulnak a Keleti pályaudvarról, ezért reggel a Józsefvárosi pályaudvarra érkeznek, kora délután pedig innen indulnak vissza. A kocsik nagy része napközben nem is megy sehová, a pályaudvaron várakozik. A legszélső, hatodik vágányról minden nap két vonat indul, 13:43-kor Nagykátára, 14:29-kor Mendére. Még az is elképzelhető, hogy a vágány végén lévő utastájékoztatást utoljára menetrendváltáskor frissítették.

  • Összes megtekintés 2,653

    Vecsés, Kakucsi utcai átjáró, 2018. május 8. -- A Nyíregyháza és Budapest között közlekedő 1562-es Jázmin IC érkezik Vecsés határába. Egyre kevesebb a hadra fogható Szili, ezért néhány hete a nyíregyházi InterCity-k élén újra megjelentek a Gigantok. A hétvégi, tíz-tizenkét kocsis vonatok gyorsítása szempontjából jól jön majd a plusz vonóerő.

  • Összes megtekintés 2,436

    Sajómercse > Királd, 2007. november 10. -- Vasútbarátok vették üldözőbe a szilvásváradi önkormányzat Ikaruszával a Putnok és Szilvásvárad között közlekedő motorvonatot. A mozdonyvezető már régi "motoros", annak idején szénvonatokat is húzott át a hegyeken Királdról Egerbe. A putnoki indulás előtt nem kellett sokáig kérlelni, benne volt a játékban, a legszebb helyen a két jármű hosszú percekig állt egymás mellett, míg mindenki el nem készítehette a neki tetsző felvételt.

  • Összes megtekintés 2,389

    Máriaszőlőtelep, 2017. október 9. -- Balatonfenyvesről indult, és Balatonmáriafürdő felé halad a PM 1000-es alépítményjavító géplánc. A régi ágyazat elbontása után a gép egy új védőréteget épít, ennek anyagát a háttérben látható szerelvény szállítja. A használt zúzottkőből mosás és osztályozás után megépül az alsó ágyazati réteg. A géplánc végig a régi vágányon mozog, a sínek és a betonaljak cseréjét az utána következő SMD 80-as végzi majd.

  • Összes megtekintés 2,357

    Ferencváros > Kőbánya-felső, 2004. május 10. -- A képen a ferencvárosi "proli", vagyis a Ferencváros és Rákos között műszakváltás idején közlekedő vasutas szolgálati járat. Ritkán osztanak be rá Szöcskét, általában a legszakadtabb Szili húzza, és mindig egyetlen kocsiból áll. A vonaton az újszászi és a hatvani vonalról Ferencvárosba ingázó vasutasok utaznak.

  • Összes megtekintés 2,334

    Zalaszentmihály-Pacsa, 2005. december 29. -- Szombathelyről Nagykanizsára tartó személyvonat közeledik kitartó rotyogással a zalaszentmihályi állomáshoz. Az idei karácsony még szürke volt, de az év végére hatalmas hó esett.

  • Összes megtekintés 2,303

    Ferencvárosi fűtőház, 2004. február 26. -- A ferencvárosi dízel csarnokban áll a 2003. október 8-án balesetet szenvedett M62 227-es. A Szergej a baleset napján a VII. állomási tartalékként szolgált a ferencvárosi állomáson, egy tehervonattal ütközött. A teherkocsik közül három kisiklott, egy az oldalára borult. A megsérült mozdonyon a teherkocsiról levált lemezek láthatók.

  • Összes megtekintés 2,285

    Lengyeltóti, 2017. február 16. -- A kemény fagyok elmúltával folytatódott a Kaposvár - Fonyód vasútvonal átépítése. A pályába épített zúzottkövet Uzsabányáról szállítják, jelenleg napi egy, később két irányvonattal. A bánya és az építkezés között jelenleg három szerelvény ingázik. A Kárpát Vasút Nohabja a leürítéssel végzett, húsz üres Faccs-kocsijával éppen Lengyeltóti állomáson várja, hogy elindulhasson Fonyód felé. Erre majd csak este, a többi pályaépítő gép levonulása után kerülhet sor.

  • Összes megtekintés 2,255

    Balatonmáriafürdő, 2017. november 23. -- Villamos kamion? Ott azért még nem tartunk... A képen látható kétéltű járművet dízelmotor hajtja, a felsővezeték egyelőre nincs is feszültség alatt. Az áramszedő alulról nyomja a hosszláncot, így az üzemi terheléseket szimulálva tudják elvégezni a felsővezeték szabályozását.

  • Összes megtekintés 2,241

    Lengyeltóti, 2017. február 22. -- A jó idő beköszöntével egy kicsit a munka is könnyebb lett a Kaposvár - Fonyód vonalon. Az uzsabányai zúzottkövet a mai nap Lengyeltóti térségében szórták le, a hosszú szerelvényt a Kárpát Vasút frissen munkába állított 628 069-es Szergeje mozgatta. A munkával nem sokkal dél után végeztek, az üres szerelvény utána estig Lengyeltóti állomáson várakozott, aztán Tapolcán keresztül visszaindult egy újabb szállítmányért.

  • Összes megtekintés 2,234

    Somogyvár, 2017. november 8. -- Zajlik az egykori állomás, ma már csak megálló-rakodóhely átépítése. A rakodóterület megmaradt, de a rakodóvágányt részben visszabontották, a helyén 55 cm magas peront építenek, a szegélyek egy része már a helyére került. A régi kiskert helyén P+R parkoló épül, de egy rendes autóbuszforduló már nem fért bele. A vonat az átépítés idején nem közlekedik, de ettől még lejár az állomásra a "helyi járat", amely Vityapusztáról érkezett, és Somogyvámosra indul vissza.

  • Összes megtekintés 2,220

    Temesvári fűtőház / Depoul Timișoara (Románia), 2018. július 21. -- 77-es sorozatú Malaxa és 79-es sorozatú volt NDK-s Malactaxi motorkocsik állnak a legnagyobb számban a temesvári vonattemetőben. Vágány sincs alattuk, talán egy traktorral húzhatták be ide őket. Jobb oldalt két 80-as sorozatú mozdony látható, valaha azok is a Temesvár környéki mellékvonalakon dolgoztak, csúcsidőben még emeletes vonattal is jártak. A társaságban az egyik kakukktojás a szélen álló, fehér tetejű Marub motorkocsi, a másik egy alig tizenöt éves Desiro, amely szintén nagyon rosszul néz ki, de talán még menthető.

  • Összes megtekintés 2,168

    Nyíregyháza, 2004. augusztus 4. -- A nyíregyházi vontatási telep dolgozói a MÁV legkorszerűbb mozdonyával ismerkednek, először járt Siemens Taurus Kelet-Magyarország egyik legnagyobb vasúti csomópontján. A kétáramnemű, 6400 kW-os, 160 km/órás sebességre alkalmas mozdonyok képességeit errefelé nem nagyon lehetne kihasználni, de tíz mozdonnyal nem is lehet nagy csodákat tenni. Egy érdekes programnak mindenesetre jó volt.

  • Összes megtekintés 2,140

    Budapest, Margit híd, 2008. február 23. -- Csatolt Usgyi próbavonat érkezett a Margit hídi ideiglenes végállomásra. A MÁV motorvonata Óbuda felől érkezett a szentendrei HÉV vonalára, a MÁV és a BKV szakemberei az esetleges problémákra voltak kíváncsiak. Az Újpesti vasúti Duna-híd lezárása idején, a nyári hónapokban az esztergomi vonatok a HÉV-vonalon a Margit hídig közlekednek.

  • Összes megtekintés 2,136

    Rudabánya, 2002. október 6. -- A vasárnap délutáni személyvonat - mellékkocsik híján - gyorsan megfordul Rudabányán, az utolsó magyar vasércbánya városában. Visszafelé szépen meg fog telni a vonat, főleg diákok utaznak ilyenkor vissza a kollégiumba. A felvételi épület viszonylag modern, a várakozást fűtőtt és világos váróterem és perontető teszi komfortossá.

  • Összes megtekintés 2,082

    Máriabesnyő, 2011. szeptember 28. -- Mintha csak egyvágányú lenne a miskolci fővonal, pedig csak a máriabesnyői megállóhely szigetperonja miatt távolodnak el egymástól a vágányok. Képünkön a Sátoraljaújhely és Budapest-Keleti között közlekedő S 5205 számú sebesvonat hagyományos miskolci Szilivel, a háttérben a Gödöllői dombság sárguló erdeivel.

  • Összes megtekintés 2,020

    Hajdúszoboszló, 2018. április 19. -- Holló "félkör"-IC érkezik Budapest-Nyugati felől. Pályaépítés miatt az InterCity menetideje is megnőtt, ezért a kör IC-k Nyugati - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Keleti útvonalát Nyíregyházán kettévágták. A vonat élén látható Gigant egy Szilit pótol, a vontatójárművek átrendezése az esztergomi vasútvonal frissen felvett villamos üzeme miatt történt.

  • Összes megtekintés 2,000

    Fonyód, Bélatelep, 2018. május 26. -- Különös műtárggyal alakították át a Fonyód és Bélatelep közötti part megjelenését. Hivatalosan hullámtörő műtárgynak nevezik, de miért ilyen széles, és miért ilyen kis kövekből áll? Az ilyen műtárgyakat rendszerint valamilyen vulkanikus kőzetből építik, mert az tartósabb, kevésbé aprózódik. A képen látható "hullámtörő" dolomitból épült, és a kivitelező vállalkozó érdekeltségébe tartozó Fejér megyei bányából érkezett. A vasútnak erre igazából nem is volt szüksége, de csak így lehetett vasútfejlesztési pénzt költeni rá.

  • Összes megtekintés 1,945

    Somogyjád, 2017. december 8. -- Egy megállóhely forgalomba helyezésének két fontos feltétele van: a működő térvilágítás és a biztonságos gyalogos megközelítés. Két nappal a forgalomba helyezés előtt így néz ki Somogyjád... Az akadálymentes rámpa még nyomokban sem látszik, helyette egy ideiglenes feltöltés épült szemcsés anyagból. A térvilágítás sem készült el teljesen, az esőbeálló és az ideiglenes rámpa melletti oszlopok is hányoznak.

  • Összes megtekintés 1,942

    Máriaszőlőtelep, 2017. szeptember 21. 14:22 -- Egy új megállóhely születik a dél-balatoni fővonalon. A kép jobb oldalán látható a leendő esőbeállók alapozása, körülöttük épül majd az akadálymentes, 55 cm magas peron. A munkavonat a felújítás során feleslegessé váló szemcsés anyagot, régi zúzottkövet hozott a pálya egy másik szakaszáról, ebből kezdik majd meg a peron feltöltését.

  • Összes megtekintés 1,921

    Istvántelek, 2017. március 2. -- Évek óta áll ez a Szegedről megmentett Bengáli villamos az istvántelki mozdonyjavító csarnok szélső vágányán. Nagy lelkesedéssel hozták vissza Budapestre vasútbarátok, de sajnos sokáig semmi sem változott rajta. Most azonban rejtélyes észak-koreai propaganda tűnt fel az egyik oldalán. Így üzent volna Kim a magyarországi híveinek? Vagy esetleg valami filmet forgattak?

  • Összes megtekintés 1,895

    Kapostüskevár, 2017. április 19. -- Dolgozik a rostálógép a kaposvári Kanizsai utcai vasúti átjárónál. Az ágyazatból kirostált anyagot normális esetben a rosta előtt álló speciális teherkocsiba, onnan pedig a kaposfüredi állomáson lévő depóniába ürítik. Mivel az átjárót csak rövidebb időre lehetett lezárni, és a rostálógép előtt a teherkocsi már nem fért volna el, az utolsó métereken a rostaaljat a pálya mellé szórják, ahonnan majd teherautóval szállítják el.

  • Összes megtekintés 1,895

    Balatonszemes, 2017. március 29. -- Alaposan felfrissítették a Kárpát Vasút 22-es Nohabjának külső megjelenését. Bár nem mindenkinek tetszik, az üzenet abszolút pozitív: a hazai reklámmozdonyok történetében először a múltba révedés helyett egy jó fej Magyarország képe jelenik meg előttünk. Az egyetlen Nohab-reklámmozdony első útja Balatonszemesre vezetett, ahol egy kicsit pózolt a kameráknak, majd rögtön munkára is fogták. Egy bontott betonaljakkal megrakott szerelvényt kell majd elvinnie Marcaliba, ami nem lesz egyszerű, mert a déli parti fővonal hídépítés miatt több helyen le van zárva. Egyesek szerint Szabadbattyán - Tapolca, mások szerint Börgőnd - Dombóvár felé fog kerülni, de bármerre is megy, fotósok hada kíséri majd.

  • Összes megtekintés 1,862

    Budapest-Déli, 2007. április 20. -- A Déliből induló elővárosi vonatokon 2006-tól már elkezdtek megjelenni a piros FLIRT-ek, de a távolsági vonatokra még nem jut más, mint a Szili. Dombóvár és Székesfehérvár igazi nagyhatalmak ebből a szempontból, ennek a két fűtőháznak voltak a legszakadtabb Szilijei. Balról jobbra V43 1147 és 1154 dombóvári, V43 1188 pedig székesfehérvári.

  • Összes megtekintés 1,839

    Istvántelek, 2017. március 2. -- Bobók állnak a volt mozdonyszerelde csarnokában. M44 032 egykor szentesi volt, de az utolsó hónapjait Budapesten töltötte. A mellette álló zöld A25 023 a MOL százhalombattai telepén rendezgette a tartálykocsikat. Az oldala sérült, valamivel ütközhetett. Egyik mozdony sem különleges, amiért esetleg érdemes lenne őket újra üzembe állítani. Valószínűleg már csak az alkatrészeikre van itt szükség.

  • Összes megtekintés 1,825

    Dunaferr, Dunaújváros, 2008. június 16. -- Oldaláramszedős, villamos teherszállító motorkocsi indul a rakodóhelyről az érctérre. A motorkocsi az áramot harmadik sínről kapja, de ezt nem a pályában, hanem oldalt, esőtől védve helyezték el. A vezető a motorkocsit a két végén található fülkéből irányítja, a vasércet a középen lévő puttonyból üríti le a két támfal közé. A háttérben látszik annak a hatalmas portáldarunak a szerkezete, amely a vasércet ebből az ideiglenes tárolóhelyről az érctérre emeli át.

  • Összes megtekintés 1,770

    Pamuk, 2017. október 25. -- Két nappal az "ünnepi" eső után is még áll a víz a Pamuk környéki árkokban. A pálya feletti szántókról a vasútra folyik a víz, alatta ingoványos terület, a víztelenítésre itt különös gondot kell fordítani. A vízelvezető árkokat már korábban kimélyítették, a kétéltű kotró most az árok melletti padkát építi, hogy a víz ne tehessen újra kárt. A pálya egyébként itt már kész, ha a menetrend is úgy készül, akkor decembertől újra 80-nal járhatnak a vonatok.

  • Összes megtekintés 1,758

    Várda, 2017. november 28. -- Van, aki kisstílű gányolásnak tartja, pedig a vágányon járó, gumikerekes gépek a vasútépítéseknél rugalmasan és sokoldalúan alkalmazhatók. A Liebherr A 900 C ZW Litronic típusú kotrója nem annyira szép, mint egy kis színes mozdony, de két teherkocsit is elhúz, amely kisebb mennyiségű kőpótláshoz praktikus választás. A gémre sokféle szerszám szerelhető, itt éppen egy árokásáshoz használható széles kanállal látható.