Legnézettebb képek

  • Összes megtekintés 1,651

    Egervár, 2005. április 20. -- A bélapátfalvi cementgyár 2002-es bezárása, és a szállításainak megszűnése óta először járnak Felnémetre rendszeresen villamos vontatással. Történt ugyanis, hogy az OMYA-iparvágányon dolgozó Szergejek helyét takarékosabb, egyben gyengébb Remot Dácsiák vették át, ezzel a rakodás rendje is megváltozott. A huszonnégy kocsit nem kettő, hanem három részletben töltik meg. Az első rész nyolc rakott kocsiját a Dácsia még át tudja húzni a Vár mögötti emelkedőn, de az együtt közlekedő második és harmadik részt már nem bírná. Hajnalban az üres kocsikat villamos mozdony hozza Felnémetre, és esténként is érkezik egy Szili segíteni. A mai vonat három Felnémeten megrakott ócskavasas kocsival a szokásosnál is hosszabb volt.

  • Összes megtekintés 1,640

    Fonyód, 2017. május 12. -- Ma kora délután elindult Fonyódról Balatonfenyvesre a Swietelsky SMD 80-as vágányfektető géplánca. Az első forgóvázat lánctalpas járóműre cserélték, mivel a régi vágányt már korábban elbontották, és a gép eleje az alsó ágyazati rétegen haladt. Az új síneket még a gép indulása előtt a helyszínre húzták, de az új betonaljakat már a géplánc mögé kapcsolt vasúti kocsiról rakják át, majd végül le.

  • Összes megtekintés 1,499

    Vecsés, Kakucsi utcai átjáró, 2018. május 8. -- A Nyíregyháza és Budapest között közlekedő 1562-es Jázmin IC érkezik Vecsés határába. Egyre kevesebb a hadra fogható Szili, ezért néhány hete a nyíregyházi InterCity-k élén újra megjelentek a Gigantok. A hétvégi, tíz-tizenkét kocsis vonatok gyorsítása szempontjából jól jön majd a plusz vonóerő.

  • Összes megtekintés 1,249

    Budapest-Józsefváros, 2002. január 25. -- A Budapest - Újszász - Szolnok vasútvonal betétjáratai a csúcsidőben kiszorulnak a Keleti pályaudvarról, ezért reggel a Józsefvárosi pályaudvarra érkeznek, kora délután pedig innen indulnak vissza. A kocsik nagy része napközben nem is megy sehová, a pályaudvaron várakozik. A legszélső, hatodik vágányról minden nap két vonat indul, 13:43-kor Nagykátára, 14:29-kor Mendére. Még az is elképzelhető, hogy a vágány végén lévő utastájékoztatást utoljára menetrendváltáskor frissítették.

  • Összes megtekintés 1,199

    Ferencváros > Kőbánya-felső, 2004. május 10. -- A képen a ferencvárosi "proli", vagyis a Ferencváros és Rákos között műszakváltás idején közlekedő vasutas szolgálati járat. Ritkán osztanak be rá Szöcskét, általában a legszakadtabb Szili húzza, és mindig egyetlen kocsiból áll. A vonaton az újszászi és a hatvani vonalról Ferencvárosba ingázó vasutasok utaznak.

  • Összes megtekintés 1,199

    Máriaszőlőtelep, 2017. október 9. -- Balatonfenyvesről indult, és Balatonmáriafürdő felé halad a PM 1000-es alépítményjavító géplánc. A régi ágyazat elbontása után a gép egy új védőréteget épít, ennek anyagát a háttérben látható szerelvény szállítja. A használt zúzottkőből mosás és osztályozás után megépül az alsó ágyazati réteg. A géplánc végig a régi vágányon mozog, a sínek és a betonaljak cseréjét az utána következő SMD 80-as végzi majd.

  • Összes megtekintés 1,087

    Ferencvárosi fűtőház, 2004. február 26. -- A ferencvárosi dízel csarnokban áll a 2003. október 8-án balesetet szenvedett M62 227-es. A Szergej a baleset napján a VII. állomási tartalékként szolgált a ferencvárosi állomáson, egy tehervonattal ütközött. A teherkocsik közül három kisiklott, egy az oldalára borult. A megsérült mozdonyon a teherkocsiról levált lemezek láthatók.

  • Összes megtekintés 1,083

    Nyíregyháza, 2004. augusztus 4. -- A nyíregyházi vontatási telep dolgozói a MÁV legkorszerűbb mozdonyával ismerkednek, először járt Siemens Taurus Kelet-Magyarország egyik legnagyobb vasúti csomópontján. A kétáramnemű, 6400 kW-os, 160 km/órás sebességre alkalmas mozdonyok képességeit errefelé nem nagyon lehetne kihasználni, de tíz mozdonnyal nem is lehet nagy csodákat tenni. Egy érdekes programnak mindenesetre jó volt.

  • Összes megtekintés 1,079

    Balatonmáriafürdő, 2017. november 23. -- Villamos kamion? Ott azért még nem tartunk... A képen látható kétéltű járművet dízelmotor hajtja, a felsővezeték egyelőre nincs is feszültség alatt. Az áramszedő alulról nyomja a hosszláncot, így az üzemi terheléseket szimulálva tudják elvégezni a felsővezeték szabályozását.

  • Összes megtekintés 1,036

    Lengyeltóti, 2017. február 22. -- A jó idő beköszöntével egy kicsit a munka is könnyebb lett a Kaposvár - Fonyód vonalon. Az uzsabányai zúzottkövet a mai nap Lengyeltóti térségében szórták le, a hosszú szerelvényt a Kárpát Vasút frissen munkába állított 628 069-es Szergeje mozgatta. A munkával nem sokkal dél után végeztek, az üres szerelvény utána estig Lengyeltóti állomáson várakozott, aztán Tapolcán keresztül visszaindult egy újabb szállítmányért.

  • Összes megtekintés 1,026

    Somogyvár, 2017. november 8. -- Zajlik az egykori állomás, ma már csak megálló-rakodóhely átépítése. A rakodóterület megmaradt, de a rakodóvágányt részben visszabontották, a helyén 55 cm magas peront építenek, a szegélyek egy része már a helyére került. A régi kiskert helyén P+R parkoló épül, de egy rendes autóbuszforduló már nem fért bele. A vonat az átépítés idején nem közlekedik, de ettől még lejár az állomásra a "helyi járat", amely Vityapusztáról érkezett, és Somogyvámosra indul vissza.

  • Összes megtekintés 998

    Sajómercse > Királd, 2007. november 10. -- Vasútbarátok vették üldözőbe a szilvásváradi önkormányzat Ikaruszával a Putnok és Szilvásvárad között közlekedő motorvonatot. A mozdonyvezető már régi "motoros", annak idején szénvonatokat is húzott át a hegyeken Királdról Egerbe. A putnoki indulás előtt nem kellett sokáig kérlelni, benne volt a játékban, a legszebb helyen a két jármű hosszú percekig állt egymás mellett, míg mindenki el nem készítehette a neki tetsző felvételt.

  • Összes megtekintés 970

    Budapest, Margit híd, 2008. február 23. -- Csatolt Usgyi próbavonat érkezett a Margit hídi ideiglenes végállomásra. A MÁV motorvonata Óbuda felől érkezett a szentendrei HÉV vonalára, a MÁV és a BKV szakemberei az esetleges problémákra voltak kíváncsiak. Az Újpesti vasúti Duna-híd lezárása idején, a nyári hónapokban az esztergomi vonatok a HÉV-vonalon a Margit hídig közlekednek.

  • Összes megtekintés 963

    Rudabánya, 2002. október 6. -- A vasárnap délutáni személyvonat - mellékkocsik híján - gyorsan megfordul Rudabányán, az utolsó magyar vasércbánya városában. Visszafelé szépen meg fog telni a vonat, főleg diákok utaznak ilyenkor vissza a kollégiumba. A felvételi épület viszonylag modern, a várakozást fűtőtt és világos váróterem és perontető teszi komfortossá.

  • Összes megtekintés 910

    Temesvári fűtőház / Depoul Timișoara (Románia), 2018. július 21. -- 77-es sorozatú Malaxa és 79-es sorozatú volt NDK-s Malactaxi motorkocsik állnak a legnagyobb számban a temesvári vonattemetőben. Vágány sincs alattuk, talán egy traktorral húzhatták be ide őket. Jobb oldalt két 80-as sorozatú mozdony látható, valaha azok is a Temesvár környéki mellékvonalakon dolgoztak, csúcsidőben még emeletes vonattal is jártak. A társaságban az egyik kakukktojás a szélen álló, fehér tetejű Marub motorkocsi, a másik egy alig tizenöt éves Desiro, amely szintén nagyon rosszul néz ki, de talán még menthető.

  • Összes megtekintés 909

    Hajdúszoboszló, 2018. április 19. -- Holló "félkör"-IC érkezik Budapest-Nyugati felől. Pályaépítés miatt az InterCity menetideje is megnőtt, ezért a kör IC-k Nyugati - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Keleti útvonalát Nyíregyházán kettévágták. A vonat élén látható Gigant egy Szilit pótol, a vontatójárművek átrendezése az esztergomi vasútvonal frissen felvett villamos üzeme miatt történt.

  • Összes megtekintés 870

    Lengyeltóti, 2017. február 16. -- A kemény fagyok elmúltával folytatódott a Kaposvár - Fonyód vasútvonal átépítése. A pályába épített zúzottkövet Uzsabányáról szállítják, jelenleg napi egy, később két irányvonattal. A bánya és az építkezés között jelenleg három szerelvény ingázik. A Kárpát Vasút Nohabja a leürítéssel végzett, húsz üres Faccs-kocsijával éppen Lengyeltóti állomáson várja, hogy elindulhasson Fonyód felé. Erre majd csak este, a többi pályaépítő gép levonulása után kerülhet sor.

  • Összes megtekintés 853

    Somogyjád, 2017. december 8. -- Egy megállóhely forgalomba helyezésének két fontos feltétele van: a működő térvilágítás és a biztonságos gyalogos megközelítés. Két nappal a forgalomba helyezés előtt így néz ki Somogyjád... Az akadálymentes rámpa még nyomokban sem látszik, helyette egy ideiglenes feltöltés épült szemcsés anyagból. A térvilágítás sem készült el teljesen, az esőbeálló és az ideiglenes rámpa melletti oszlopok is hányoznak.

  • Összes megtekintés 832

    Máriabesnyő, 2011. szeptember 28. -- Mintha csak egyvágányú lenne a miskolci fővonal, pedig csak a máriabesnyői megállóhely szigetperonja miatt távolodnak el egymástól a vágányok. Képünkön a Sátoraljaújhely és Budapest-Keleti között közlekedő S 5205 számú sebesvonat hagyományos miskolci Szilivel, a háttérben a Gödöllői dombság sárguló erdeivel.

  • Összes megtekintés 830

    Istvántelek, 2017. március 2. -- Évek óta áll ez a Szegedről megmentett Bengáli villamos az istvántelki mozdonyjavító csarnok szélső vágányán. Nagy lelkesedéssel hozták vissza Budapestre vasútbarátok, de sajnos sokáig semmi sem változott rajta. Most azonban rejtélyes észak-koreai propaganda tűnt fel az egyik oldalán. Így üzent volna Kim a magyarországi híveinek? Vagy esetleg valami filmet forgattak?

  • Összes megtekintés 827

    Zalaszentmihály-Pacsa, 2005. december 29. -- Szombathelyről Nagykanizsára tartó személyvonat közeledik kitartó rotyogással a zalaszentmihályi állomáshoz. Az idei karácsony még szürke volt, de az év végére hatalmas hó esett.

  • Összes megtekintés 823

    Balatonszemes, 2017. március 29. -- Alaposan felfrissítették a Kárpát Vasút 22-es Nohabjának külső megjelenését. Bár nem mindenkinek tetszik, az üzenet abszolút pozitív: a hazai reklámmozdonyok történetében először a múltba révedés helyett egy jó fej Magyarország képe jelenik meg előttünk. Az egyetlen Nohab-reklámmozdony első útja Balatonszemesre vezetett, ahol egy kicsit pózolt a kameráknak, majd rögtön munkára is fogták. Egy bontott betonaljakkal megrakott szerelvényt kell majd elvinnie Marcaliba, ami nem lesz egyszerű, mert a déli parti fővonal hídépítés miatt több helyen le van zárva. Egyesek szerint Szabadbattyán - Tapolca, mások szerint Börgőnd - Dombóvár felé fog kerülni, de bármerre is megy, fotósok hada kíséri majd.

  • Összes megtekintés 786

    Kapostüskevár, 2017. április 19. -- Dolgozik a rostálógép a kaposvári Kanizsai utcai vasúti átjárónál. Az ágyazatból kirostált anyagot normális esetben a rosta előtt álló speciális teherkocsiba, onnan pedig a kaposfüredi állomáson lévő depóniába ürítik. Mivel az átjárót csak rövidebb időre lehetett lezárni, és a rostálógép előtt a teherkocsi már nem fért volna el, az utolsó métereken a rostaaljat a pálya mellé szórják, ahonnan majd teherautóval szállítják el.

  • Összes megtekintés 772

    Máriaszőlőtelep, 2017. szeptember 21. -- Egy új megállóhely születik a dél-balatoni fővonalon. A kép jobb oldalán látható a leendő esőbeállók alapozása, körülöttük épül majd az akadálymentes, 55 cm magas peron. A munkavonat a felújítás során feleslegessé váló szemcsés anyagot, régi zúzottkövet hozott a pálya egy másik szakaszáról, ebből kezdik majd meg a peron feltöltését.

  • Összes megtekintés 759

    Lengyeltóti, 2017. május 24. -- Mintha párbajra készülnének, pedig mindössze annyi történik, hogy a kétutas kotró az átjáróban félreáll a tehervonat útjából. A vasútvonal átépítés miatt le van zárva, csak a munkagépek és az anyagvonatok használhatják. A széles kanállal felszerelt kotró Lengyeltóti állomáson a padkát építi, a Szergej pedig egy hosszúsín szállító szerelvénnyel tart a Balaton déli partjáról Kaposvár felé.