Mai legnézettebb képek

  • Mai megtekintések: 2

    Nyírmada, 2012. november 8. -- Átmeneti Szergejhiány miatt a mai nap Záhony zöld Púposa húzta a nyírmadai koromszállító vonatot. A széles nyomtávú teherkocsi forgóvázait kicserélték, az eltérő vonókészüléke miatt két kapcsolókocsira is szükség volt. A vonat hamarosan megérkezik Nyírmadára, ahonnan majd két hasonló, de már üres hopperrel indul visszafelé.

  • Mai megtekintések: 2

    Franciavágás, Bakonyerdő-iparvágány, 2022. május 4. 11:05 -- A fűrészüzemen belül két rakodóvágány van, amelyen egyszerre akár nyolc-nyolc kocsit is tudnak ki- vagy berakni. Miután a mozdony az egyik rakodóvágányról felvette a képen látható hat rakott kocsit, átáll a másik rakodóvágányra további hat kocsiért. A Győr-Rendezőbe visszainduló tehervonat tehát összesen tizenkét rakott kocsiból áll, amely egy mellékvonalon tekintélyesnek mondható.

  • Mai megtekintések: 2

    Szajol, 2003. július 24. -- A szajoli tartalék végzi a közeli MOL bázistelep kiszolgálását, amelynek az iparvágánya a szajoli állomáshoz csatlakozik. A fokozott tűzveszély miatt a mozdony kéményére szikrafogót szereltek, ezért néz ki úgy, mintha egy viking süveg lenne rajta.

  • Mai megtekintések: 2

    Szarvas, 2018. december 15. -- A hóesés nem akadály, folyamatosan hordják a homokos kavicsot a Pest megyei Taksonyból az M44 autópálya építéséhez. A nyílt vonalon most nem rakodnak, csak a szarvasi állomáson. A huszonhét üres kocsiért a 2128-as Csörgő érkezett Mezőtúrról, ahová majd egy óra múlva, a korai szürkületben indul vissza. Mezőtúr és Taksony között a vonatokat Gigantok húzzák.

  • Mai megtekintések: 2

    Felsőlajos, 2020. április 24. 9:40 -- Budapest-Nyugati és Lajosmizse között közlekedő személyvonat hagyta el a felsőlajosi megállóhelyet, és halad tovább a végállomás, Lajosmizse felé.

  • Mai megtekintések: 2

    Mândra Oltului (Mundra, Románia), 2019. augusztus 12. 6:33 (EET) -- A Romániában csak IR rangú Fogaras nemzetközi InterCity még sötétben indult Brassóból, a felkelő nap sugarai most éppen az Olt völgyében, Mundra község határában érik. A vonat Brassó és a kürtösi határállomás között végig a 200-as számú fővonalon közlekedik, de a Brassó és Alvinc (Vinţu de Jos) között csak egyvágányú, és még a villamos felsővezeték is hiányzik. A Fogaras IC mire Budapestre ér, a megjelenése is megváltozik. A Jimmyt Piski (Simeria) állomáson cserélik egy 477-es sorozatú villamos mozdonyra, Lőkösházán pedig magyar belföldi kocsikat kapcsolnak hozzá.

  • Mai megtekintések: 2

    Mátrafüred, Oxygen Adrenalin Park, 2016. július 4. -- 

  • Mai megtekintések: 2

    Vácrátót, bejárat, 2019. április 9. -- Átépítés miatt április 1-től május 12-ig lezárták az aszódi állomást. A balassagyarmati személyvonatok egy része Galgamácsán fordul vissza, de napi öt vonatpár egy gyors irányváltást követően Vácrátótig közlekedik.

  • Mai megtekintések: 2

    Palkonya, 2020. december 23. 8:08 – „Lassíts, ez Palkonya!”, szól az autósokhoz az út melletti felirat. A vasútról ez nem látszik, de a dél-baranyai lankák alján, a vízfolyásokat követő vasúti pályán egyébként sincs nagy száguldás. A konténervonat útját Pécsbánya és Villány között semmi sem akadályozta, de így is csak egy kicsivel gyorsult 50 km/órás sebesség fölé. Az egykor horvátok, szerbek, majd Württembergből származó német telepesek által lakott, történelmi hangulatú Palkonya ma alig háromszáz ember otthona.

  • Mai megtekintések: 2

    Középrigóc, 2012. június 7. -- A vasútvonal középső részén (így Középrigócon is) ritkán jár tehervonat, Barcsot Gyékényes, Szigetvárt pedig Szentlőrinc irányából szolgálják ki. Néhány napig azonban vágányzár volt a Dombóvár - Kaposvár vonalon, ezért a Gyékényes és Dombóvár között tehervonatok a 60-as számú Murakeresztúr - Szentlőrinc vasútvonalon közlekedtek.

  • Mai megtekintések: 2

    Budapest, Soroksári út, 2018. május 19. -- Három Siemens Vectron várakozik személyzet nélkül a Soroksári úti állomáson. Az osztrák ELL lízingcég német bejegyzésű, 193 273 és 193 274 pályaszámú mozdonyai között a GYSEV 471 003 Vectronja látható. A Soroksári úti állomásról egykor közvetlenül le lehetett jutni a Dunaparti teherpályaudvarra, de ezt a vágányt felszedték, rövid, megmaradó szakaszán járműveket tárolnak. A Vectronok innen könnyen rá tudnak állni a Csepel felől átállított tehervonatokra.

  • Mai megtekintések: 2

    Somogyudvarhely, 2020. május 27. -- Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. tehervonata halad Gyékényes felé, a vonat huszonhárom horvát gabonaszállító kocsiból állt. A vasútvonal ezen szakaszán nincs rendszeres teherforgalom, de a 41-es számú Dombóvár - Gyékényes vasútvonal lezárása esetén az egyetlen értelmes lehetőség a Dél-Dunántúl és a gyékényesi határállomás között, ahol sok gabonát visznek az adriai kikötőkbe.

  • Mai megtekintések: 2

    Kál-Kápolna, 2003. május 27. -- Hogyan kerül egy debreceni Bobó Kál-Kápolna állomásra? Pontosan úgy, ahogy egy debreceni Bz motor került volna: a kisújszállási személyvonattal! A tegnapi napon fekve maradt a Kál-Kápolna - Kisújszállás személyvonat Bz motorkocsija, a szerelvényt M44 052 húzta Kisújszállásra. A javításra szoruló motorkocsi helyett nem volt másik, ezért maradt a vonalon a Bobó, igaz,már egy hozzá passzoló személykocsival

  • Mai megtekintések: 2

    Villány, 2020. december 23. 8:35 – Vörös tárcsával lezárt vágányok, 20 km/órás sebességkorlátozás… Az infrastruktúra szerény kiépítettsége ellenére a Pécs – Magyarbóly vasútvonal a nemzetközi vasúti hálózat fontos része, amely a Belgrád és Kelebia közötti fővonal átépítése miatt most kerülő útvonalként is szolgál. A Magyarbóly-pécsi személyvonat beérkezése után azonnal állították a váltókat, és a törökországi konténervonat egy hamisítatlan Szergejes rajt után folytathatta az útját Magyarbóly felé.

  • Mai megtekintések: 2

    Szári vasútfotós zarándokhely, 2021. december 12. 9:19 -- A hangja nem, de a füstje már távolról jelezte a gőzmozdonyos különvonat közeledtét. A vonat Budapest-Nyugati pályaudvar és Győr között közlekedik, de Tatabányán hamarosan félreáll, hogy a vízkészletét feltöltsék.

  • Mai megtekintések: 2

    Nyíradony, 2018. augusztus 11. -- Napközben Nyíradonyban találkoznak a Debrecen - Fehérgyarmat viszonylat kétórás ütemben közlekedő személyvonatai. Gyakran előfordul, hogy a Fehérgyarmat felől érkező vonatot a bejárati jelzőnél megfogják. A mai nap a vezérlőkocsi nem működött, a vonat Fehérgyarmatról a mozdonnyal előre, húzva közlekedett. A rövid megállás után a jelzőt nagy csörömpöléssel szabadra állították, a mozdony sűrű füstöt okádva folytatta az útját a nyíradonyi állomás felé.

  • Mai megtekintések: 2

    Magyarbóly, 2020. december 23. 12:02 – A nemzetközi vasúti személyforgalom Magyarország és Horvátország között a koronavírus-járvány ellenére sem szünetel. A személyvonatok Pécs és Pélmonostor között is közlekednek, de az esetek legnagyobb részében utasok nélkül. A vasútvonalon egy új korszak kezdődött, miután a régi, kéttengelyes Bzmot motorkocsikat korszerű Siemens Desiro motorkocsik váltották. A jobb oldali, 011-es Desiro nemrég érkezett Pécsről, a 012-es pedig Pélmonostorról, és a határellenőrzés után indul tovább a baranyai megyeszékhelyre.

  • Mai megtekintések: 2

    Ferencvárosi fűtőház, 2018. március 23. -- Innen már nincs visszaút. Az egykori M44 506 pályaszámú Bobó selejtezés után, áthúzott pályaszámmal várakozik a fűtőház egyik csonkavágányán. A mozdonyt 1970. június 27-én vették állományba, életének utolsó szakaszát a szegedi nagyállomáson töltötte.

  • Mai megtekintések: 2

    Kisterenye-Bányatelep, 2019. május 10. -- Kisterenyét elhagyva Salgótarján felé közelít az 5834-es, Hatvan - Somoskőújfalu személyvonat. A háttérben Kisterenye-Bányatelep területén álló hidroglóbusz látható, a gyep nyírását és trágyázását négylábú munkaerő végzi. Délelőtt a vonalon két mozdonyos szerelvény közlekedett. Testvériesen megosztoztak az ideiglenesen Hatvanba vezényelt két személykocsin, de miután a 2115-ös Csörgő kiállt a fűtőházhoz, a kocsija is Hatvanban maradt.

  • Mai megtekintések: 2

    Somogyvár, 2017. augusztus 13. -- Zajlik a Kaposvár - Fonyód vasútvonal átépítése, tavasszal a nyílt vonali szakaszok nagy részét újították fel. A nyári szünet idejére, az üdülőforgalom kedvéért ideiglenesen megindult a forgalom, az állomások átépítésére az őszi vágányzár idején kerül sor. Hamarosan búcsúzhatunk tehát a régi, megszokott hangulattól, cserébe megfelelő peronok épülnek az utasok kényelme és biztonsága érdekében. A képen a Szombathely és Kaposvár között közlekedő sebesvonat látható, amint éppen továbbindul Somogyvárról.